SUŁKOWICE: W Szkole Podstawowej nr 2 w Sułkowicach, odbyło się kolejne spotkanie burmistrza Artura Grabczyka i przedstawicieli samorządu z gronem pedagogicznym oraz rodzicami dzieci uczęszczających do tej placówki.
Celem spotkania było wypracowanie kompromisu w sprawie przeniesienia Urzędu Miejskiego do części Szkoły Podstawowej nr 2. W lutym bieżącego roku, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał gruntowny remont budynku Urzędu Miejskiego (z dokumentacji wynika, że stan budynku grozi katastrofą budowlaną), na który jak jak twierdzi burmistrz w tym momencie po prostu gminy nie stać. Władze Sułkowic, poddały wiec pomysł, aby czasowo Urząd Miejski przenieść do wydzielonej części Szkoły Podstawowej nr 2. Veto do tego pomysłu, zgłosili rodzice uczących się w tej szkole dzieci i młodzieży, poddając pomysły innej lokalizacji dla siedziby władz gminy. Wśród opcji alternatywnych znalazł się budynek internatu, należący do Starostwa Powiatowego w Myślenicach czy kontenery biurowe. Biorący udział w zebraniu rodzice, poddali również pomysł, aby w trakcie remontu, jeśli takowy się odbędzie, pracownicy normalnie pełnili swoje funkcje w dotychczasowym miejscu ( remont miałby być realizowany etapami).
Jak twierdzą rodzice, opcji jest wiele. Burmistrz natomiast, wykazał, że wszystkie opcje przeanalizował i według niego najtańszą , jest własnie ta, aby Urząd Miejski znajdował się w Szkole Podstawowej nr 2. Druga strona sporu, twierdzi, że szkoły nie odda i że bliska obecność urzędu i szkoły będzie stwarzała dla dzieci niebezpieczeństwo.
Poważnie brany jest również pod uwagę budynek internatu. Nie wiadomo jednak za jaką kwotę Starostwo Powiatowe w Myślenicach może budynek odsprzedać gminie Sułkowice, i co z działającymi na terenie internatu instytucjami. Uczestniczący w spotkaniu wicestarosta Andrzej Pułka, zapewnił, że rozmowy na ten temat trwają. Niebawem ma być odpowiedź.
Gdzie podzieje się więc Urząd Miejski? Burmistrz Artur Grabczyk podkreślał, że nie mają dwóch rzeczy: czasu ani pieniędzy. Rodzice, na każdą jego odpowiedź mieli swoje argumenty.
Proszę Państwa, po raz pierwszy od dawna, ktoś przyszedł do Państwa i chciał porozmawiać i za to zostałem obsmarowany po uszy. Nie wymyśliłem sobie że budynkowi grozi katastrofa budowlana. (…)Bezpieczeństwo dzieci jest sprawą priorytetową i ja z nią nie dyskutuję- mówił Artur Grabczyk.
Rodzice jednak twardo bronili swojego stanowiska, przytaczając przykład, że obecnie, na terenie szkoły trwa remont związany z dostosowaniem pomieszczeń do posterunku policji, który ma działać w tym miejscu.
Nasze dzieci się uczą a trwa remont pod posterunek policji. Jest głośno i dzieci nie mogą skupić się na nauce. To jak to jest, że dzieci mogą przebywać w takich warunkach a urzędnicy nie mogą pracować podczas remontu?- pytała jedna z matek ucznia SP2
Kolejny uczestnik podkreślił, że dołożenie remontu z drugiej strony szkoły (po jednej trwa ten pod posterunek policji) to kolejny cios wymierzony w skupienie i prawidłową edukacje uczniów.
Burmistrz Grabczyk odpowiadał że ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników i nie może dyskutować z nakazem remontu dotychczasowego miejsca działalności Urzędu Miejskiego.
I tak przez ponad 3 godziny argument wysuwany był przeciwko argumentowi. Realnie rzecz ujmując urząd musi gdzieś działać, a decyzje kiedyś trzeba będzie podjąć.
Dziennikarz, zarówno z zawodu jak i z zamiłowania. Od zawsze aktywnie zainteresowana szeroko pojętą komunikacją społeczną i działaniem w jej obrębie. Prywatnie, żona, matka, pasjonatka historii i mody, ceniąca sobie przede wszystkim szczerość i życie w zgodzie ze swoimi zasadami.
Zapraszamy rodziców na wykład pt. Czytanie lokatą, która procentuje – Książka uczy, bawi, wychowuje, leczy czyli o korzyściach płynących z mądrej lektury. Książką połączeni – o korzyściach czytania rodzinnego i wielopokoleniowego.
23 maja, godz. 18:00 Miejska Biblioteka Publiczna im. ks. Jana Kruczka w Myślenicach
WSTĘP WOLNY
Wykład poprowadzi dr Wanda Matras-Mastalerz. Adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie, kierownik kursów z zakresu biblioterapii i bajkoterapii.
Wszystko jest możliwe dzięki dofinansowaniu w ramach konkursu BLISKO.
„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”
– wykłady tematyczne,
– konsultacje ze specjalistami,
– kino w plenerze,
– koncert artystów z Myślenic,
– gry, zabawy, konkursy i animacje
– I Plenerowe Spotkanie Międzypokoleniowe,
– Piknik dla Rodzin.
Burmistrz Miasta i Gminy Myślenice wraz z Dyrektorem Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń MSĆ i partnerem projektu Dyrektorem MCDN zaprosili na konferencję podsumowującą Projekt Myślenicka Szkoła Ćwiczeń MSĆ. Konferencja pn. „Myślenicka Szkoła Ćwiczeń MSĆ. Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?” odbyła się 12 maja 2022 roku w Muzeum Niepodległości w Myślenicach, ul. Traugutta 11.
Program Konferencji:
10.00 – 10.30 Rozpoczęcie konferencji . Wystąpienia przedstawicieli organizatorów konferencji:
– Ewa Leśniak – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 w Myślenicach (lider projektu)
– Jarosław Szlachetka Burmistrz Myślenic
– Łukasz Cieślik Dyrektor MCDN
– przedstawiciele Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach
10.30 – 11.30 Prelekcje i wykłady:
10.30-11.00 Szkoły ćwiczeń od modelu do wdrożenia do praktyki edukacyjnej – Agnieszka Pietryka
Agnieszka Pietryka- kierownik projektu Wspieranie tworzenia szkół ćwiczeń oraz główny ekspert ds.
procedur i realizacji projektów grantowych w Wydziale Diagnozy i Współpracy z Poradniami
Psychologiczno-Pedagogicznymi w projekcie Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych
Centrów Wspierających Edukację Włączającą, ORE
11.00-11.30 Nauczyciele szkoły ćwiczeń – wyjątkowi ludzie, wyjątkowe wsparcie – sieci jako forma
współpracy i wymiany doświadczeń- Magdalena Brewczyńska
Magdalena Brewczyńska- specjalista ds. rozwoju szkół ćwiczeń, uczestniczka projektu Wspieranie
tworzenia szkół ćwiczeń, Wydział Rozwoju Kompetencji Kluczowych, ORE
11.30 – 12.00 Przerwa
Blok 2
Projekt Myślenicka Szkoła Ćwiczeń MSĆ (od 12.00 – 14.00)
12.00-12.30 Refleksje uczestnika projektu, nauczyciela Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń MSĆ Ewa Cwynar
Ewa Cwynar – nauczyciel geografii i informatyki w Szkole Podstawowej nr 4 im. św. Jadwigi Królowej
w Myślenicach
12.30-13.00 Wyniki diagnozy podsumowującej projekt Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń MSĆ –
Małgorzata Karwala
Małgorzata Karwala- ekspert ds. diagnozy w Projekcie Myślenicka Szkoła Ćwiczeń, nauczyciel
konsultant MCDN
13.00-14.00 Podsumowanie konferencji. Refleksje uczestników- Open Space.
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.