Connect with us

Artykuł Sponsorowany

Sprzedaż internetowa – czy wyprze sklepy stacjonarne?

Opublikowano

w

Sprzedaż internetowa – czy wyprze sklepy stacjonarne?

Rynek e – commerce nieustannie się rozwija, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Nic dziwnego – nowe technologie wykorzystujemy na każdej możliwej płaszczyźnie życia, a zakupy robione przez Internet to bardzo duża oszczędność czasu i pieniędzy.

Prowadzenie sprzedaży w Internecie pozwala na wiele większy rozwój, niż sklepy stacjonarne, a dodatkowo pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy w związku z brakiem kosztów eksploatacji lokalu.

Sprzedaż e – commerce – nieustannie rozwijający się rynek

Najbardziej popularną formą sprzedawania przez Internet jest własna strona internetowa z wbudowanym modułem sklepowym. Istnieją także dedykowane platformy, które jednak ograniczają możliwość personalizacji strony na pewnych polach. Warto jednak nie zatrzymywać się tylko na jednym kanale sprzedażowym i rozwijać swoją działalność także na inne gałęzie, aby pozyskać jak największą liczbę nowych klientów. Istotne jest wprowadzenie do swojego sklepu kilku różnych opcji dostawy, a także kilku opcji zapłaty za zakupy. Warto pamiętać również o możliwości płatności ratalnych, szybkich przelewach internetowych, a dla osób preferujących standardowe uiszczanie opłat – tradycyjne przelewy robione w banku.

Obecnie istnieje wiele nowych kanałów, łącznie ze stronami w social mediach, które znacznie wpływają na pozyskiwanie i rozszerzanie grup docelowych sklepów. Umożliwiają również dywersyfikację reklam i odpowiednie dopasowanie przekazu do konkretnych odbiorców. Ułatwiają także organizację i logistykę całego przedsięwzięcia, jak na przykład serwis Allegro B2B. Bardzo korzystnie wpływa to na rozwój nie tylko dużych firm, ale i mniejszych przedsiębiorców, którzy zajmują się na przykład rękodziełem czy sprzedażą produktów okolicznościowych. Wciąż powstają również nowe miejsca, w których można oferować swoje usługi czy produkty – im więcej z nich dany sklep wykorzystuje, tym lepiej.

Wyzwania sprzedawców w handlu online

Sprzedaż stacjonarna opiera się przede wszystkim na miejscu, które powinno być w dobrej lokalizacji, aby przyciągać jak największą liczbę klientów. Lokal, niezależnie od tego, czy jest wynajmowany czy własny, wiąże się z pewnymi stałymi opłatami. Do jego obsługi potrzeba również określonej liczby pracowników, co generuje znaczne koszty. Oczywiście dodatkowo dochodzi potrzeba zakupu towaru, opłacenie dostawców, często również konieczne jest nabycie dodatkowego magazynu na przechowywanie produktów.

Sprzedaż internetowa rządzi się własnymi, nieco innymi prawami. Sklep tak naprawdę może być obsługiwany przez jedną osobę, która zajmuje się marketingiem, zamówieniem kuriera, pakowaniem paczek oraz obsługą zamówień i kontaktem z klientami. Potrzebne jest jedynie pomieszczenie służące za magazyn oraz oczywiście zaplecze komputerowe.

Na początku działalności często może pojawiać się problem z zapewnieniem płynności finansowej sklepu, odpowiednią ilością towaru czy logistyką pakowania i wysyłania zamówień. Warto więc przed założeniem własnej firmy dobrze zaplanować wszystkie działania oraz korzystać z dostępnej pomocy. Zawsze dobrze jest rozpocząć od rozpoznania rynku, poznania swojej grupy docelowej od środka oraz sprawdzenia wszystkich możliwych opcji, jeśli chodzi o dostawców i możliwość oferowania dodatkowych usług. Bez względu na branżę działalności konieczne jest to, aby wyróżnić się spośród konkurencji – tylko w taki sposób można “przebić” się na rynku i zostać zauważonym przez nowych potencjalnych klientów.

Dziennikarz, zarówno z zawodu jak i z zamiłowania. Od zawsze aktywnie zainteresowana szeroko pojętą komunikacją społeczną i działaniem w jej obrębie. Prywatnie, żona, matka, pasjonatka historii i mody, ceniąca sobie przede wszystkim szczerość i życie w zgodzie ze swoimi zasadami.

Kontynuuj czytanie

Wydarzenia

październik 2021
PWŚCPSN
     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
« wrz.   listopad »

youtube

Najczęściej czytane